خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/07/28 - 11:12
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
رضایی:

رفع آسیب‌های اجتماعی در مدارس نیازمند وجود نهادی پاسخگو و مستقل است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به ضرورت توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود در مدارس، گفت: رفع آسیب‌های اجتماعی نیازمند نهادی پاسخگو و مستقل است.

مسعود رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با ضرورت ارائه خدمات فوریت‌های روانی- اجتماعی به دانش آموزان آسیب دیده،گفت: معمولاً مدارس کشور به لحاظ ساختاری دارای مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی جهت ارائه خدمات تخصصی و حمایتی از کودکان آسیب دیده و یا در معرض آسیب هستند و فعالیت‌هایی در راستای توانمندسازی دانش آموزان در حال اجرا است.



نماینده مردم شیراز در مجلس در رابطه ورود آسیب‌های اجتماعی به مدارس و ابتلا برخی از دانش‌آموزان مستعد به آسیب اجتماعی، افزود: هنگامی که یک معضل اجتماعی در کشور به وجود می‌آید، اجتماع‌های کوچک‌تر هم تاثیر می‌گیرند، هر چند لازم است نسبت به خطر آسیب‌های اجتماعی در میان دانش‌آموزان آگاه بوده و دقت بیشتری داشته باشیم چرا که در حال حاضر نیز گزارش‌ها و شکایت‌های مختلفی از آسیب‌های اجتماعی در این حوزه داریم.



عوامل مستعدکننده آسیب‌های اجتماعی در میان دانش آموزان شناسایی شود/ ضرورت تاکید بر عوامل بازدارنده با نظارت و آموزش در مدارس



وی با تاکید بر اینکه مدارس بخش کوچکی از اجتماع بزرگ کشوری هستند، اضافه کرد: اگر از گسترش و شیوع آسیب‌های اجتماعی در مدارس و میان دانش آموزان جلوگیری نکنیم در بیرون مدارس نیز خطر‌های بسیاری آنها را تهدید می‌کند بنابر این باید تمامی عوامل مستعدکننده آسیب‌های اجتماعی در میان دانش آموزان بررسی شده و بر عوامل بازدارنده در مدارس که امکان کنترل، نظارت و آموزش بیشتری وجود دارد با روش‌های مختلف تاکید شود.



رفع آسیب‌های اجتماعی نیازمند نهادی پاسخگو و مستقل است



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه معضل آسیب‌های اجتماعی باید ریشه‌ای و در کل جامعه ساماندهی و کنترل شود، افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس  بارها پیرامون آسیب‌های اجتماعی با حضور مسئولان مربوطه جلسه برگزار کرده است اما باید به این نکته توجه کنیم که تنها گفت‌و‌گو و بحث در این زمینه راهگشا نبوده و اجرای هر عملی در جامعه نیازمند پشتوانه و قدرت اجرایی است و سازمان های متولی چون بهزیستی، نیروی انتظامی و ... باید به این مسائل به صورت جدی ورود کنند . ازطرفی تا زمانی که نهاد پاسخگوی مستقلی وجود نداشته باشد، شاهد نتیجه مطلوبی در حوزه مدیریت و کنترل آسیب‌های اجتماعی نخواهیم بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 290044
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار